Kurek końcowy lewy
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Oferujemy kurki końcowe prawe H4ZW 0607.00-1-00 i lewe H4ZW 0606.00-1-00. Kurki końcowe H4A25 P i L są przeznaczone do przewodu zasilającego w wagonach osobowych i lokomotywach; kurki końcowe H4A32 P i L- do przewodu głównego hamulca w wagonach towarowych. Kurki są produkowane jako prawe i lewe, służące do odcięcia lub otwarcia przepywu sprężonego powietrza do następnego wagonu, zarówno w przewodzie zasilającym, jak i w przewodzie głównym hamulca. Różnica między kurkiem prawym a lewym olega na usytuowaniu pozycji/rączki względem korpusu.
Zasadniczą częścią kurka końcowego jest korpus 1, w którego wnętrzu znajdują się trzpień kulisty 4, tulejka sterująca, prowadzenie trzpienia i rączka/uchwyt. Na końcu trzpienia jest osadzona rączka mająca specjalną rolkę służącą do prowadzenia jej po kołnierzowym nadlewie korpusu kurka. Podczas gdy kurek znajduje się w położeniu odcinającym przepływ powietrza z przewodu głównego lub zasilającego , sprężone powoetrze znjadujące się w sprzęgach hamulcowych wypływa z atmosfery przez wyfrezowany kanał w trzpieniu, a następnie przez otwory w tulejce i korpusie kurka. Trzpień kurka w części środkowej ma kształt wycinka kulistego, który dociskany do uszczelki zamyka szczelnie dopływ powietrza z przewodów. Na jednym końcu kurka znajaduje się trzpień gwintowany, służący do zamocowania sprzęgu hamulcowego, na drugim końcu jest przymocowany śrubami kurka z otworem gwintowanym służącym do przełączania kurka na przewód główny lub zasilający. Kurek jest zamknięty przy ustawieniu rączki pionowo w górę, a otwarty gdy rączka jest skierowana w dół. Zamontowany zatrzask eliminuje samoczynne otwieranie i zamykanie kurka.